Se apropie weekendul în care are loc, la Bucureşti, la sala Ballroom a hotelului Crowne Plaza, conferinţa susţinută de Dr. Tina Payne Bryson DISCIPLINĂ FĂRĂ DRAMĂ. Organizator: Mindsight România.
Dacă nu ai apucat să te înscrii, o poţi face aici
- Vei putea reinterpreta comportamentul aparent nepotrivit ca un comportament intenționat, adaptiv cu un sens și cum poate fi schimbat.
Programul conferinţei cuprinde 2 seminarii:
Seminar 1: 9:00 – 12:00
"Disciplină fără dramă"
În acest seminar vei avea ocazia să descoperi fascinanta legătură dintre dezvoltarea neurologică a copilului şi felul în care părinţii reacţionează la comportamentele acestuia. Tina Payne Bryson este unul dintre pionierii din zona de educaţie parentală care şi-a propus să revendice definiţia adevărată a termenului ”a disciplina”, care înseamnă ”a învăţa” (şi care nu are nicio legătură cu reprimanda sau constrângerea). Dr. Bryson spune că dacă vom avea în minte acest obiectiv, că rolul nostru este acela de a-i învăţa pe copii, atunci vom putea schimba și felul în care le vedem comportamentul dar mai ales felul în care le răspundem, iar ciclul comportamentelor nepotrivite şi implicit al pedepselor, se opreşte. În esenţă, ai şansa de a descoperi cum să transformi chiar şi momentele de tensiune în oportunităţi de învăţare, iar Dr. Bryson oferă soluţii practice în care, atât părintele cât şi copilul, au de câştigat.
Ce vei descoperi în acest seminar:
Ce vei descoperi în acest seminar:
- Strategii care să te ajute să îţi identifici propria filozofie legată de disciplină şi cum să îţi dezvolţi cele mai bune practici de a transmite lecţiile pe care doreşti să le oferi copiilor tăi.
- Vei afla cum se dezvoltă creierul copilului tău şi care este cea mai potrivită şi constructivă metodă de disciplinare în diferite stadii de dezvoltare, pentru fiecare vârstă.
- Modalităţi prin care te poţi conecta cu copilul şi cum să-i comunici cu calm şi iubire – oricât de extrem de nepotrivit ar fi comportamentul său – în timp ce îi poţi seta limite clare şi consecvente.
- Sfaturi prin care îţi poţi susţine şi ghida copilul într-o criză, având ca rezultat înţelegere, empatie şi conectare.
- Vom vorbi despre cele mai comune greşeli legate de disciplină pe care le fac chiar şi cei mai buni părinţi şi cum putem rămâne fideli principiilor de parenting care iau în considerare dezvoltarea creierului precum şi strategiilor de disciplină.
- Vei descoperi strategii eficiente de interacțiune cu copiii, cu accent pe dezvoltarea unor abilităţi ce duc la relaţii mai bune și la sănătate mintală.
Seminar 2: 13:30 – 16:30
"Integrarea creierului la copii"
Dr. Tina Payne Bryson prezintă cele mai recente studii din cercetările ştiinţifice într-un mod clar și practic punând un accent deosebit pe neuroplasticitate şi pe rolul experienţei asupra creierului în dezvoltare. Făcând apel la diferite studii de caz, filmuleţe dar şi cu mult umor, Dr. Bryson încurajează atât specialiştii din zona de sănătate mintală, dar şi pe oricine lucrează cu copii şi/sau părinţi, să ţină cont de propriul creier în continuă schimbare (de neuroplasticitatea proprie) deoarece asta poate ajuta şi influenţa dezvoltarea clienţilor lor.
Ce vei descoperi în acest seminar:
"Integrarea creierului la copii"
Dr. Tina Payne Bryson prezintă cele mai recente studii din cercetările ştiinţifice într-un mod clar și practic punând un accent deosebit pe neuroplasticitate şi pe rolul experienţei asupra creierului în dezvoltare. Făcând apel la diferite studii de caz, filmuleţe dar şi cu mult umor, Dr. Bryson încurajează atât specialiştii din zona de sănătate mintală, dar şi pe oricine lucrează cu copii şi/sau părinţi, să ţină cont de propriul creier în continuă schimbare (de neuroplasticitatea proprie) deoarece asta poate ajuta şi influenţa dezvoltarea clienţilor lor.
Ce vei descoperi în acest seminar:
- Vei înţelege de ce reactivitatea emoţională este o strategie de intervenție esențială pentru dezvoltarea creierului și pentru sănătatea mintală pe termen lung, precum şi pentru crearea rezilienței;
- Vei putea identifica situaţiile în care părinții trebuie să facă schimbări acasă, comparativ cu situaţia în care un copil are nevoie cu adevărat de terapie;
- Vei înțelege legătura dintre reactivitate și sistemul de detectare a ameninţării din creier;
- Vei putea reinterpreta comportamentul aparent nepotrivit ca un comportament intenționat, adaptiv cu un sens și cum poate fi schimbat.
- Veţi descoperi instrumente şi modalităţi practice de a comunica aceste concepte de bază părinţilor;
- Vei afla exemple de întrebări creative care să dezvăluie mai multe despre temperamentul unui copil, stilul parental și viața de familie;
- Cum să vă folosiţi de obiective senzorimotorii pentru a reduce reactivitatea emoțională;
- Cum să așteptați momentul potrivit pentru receptivitate, învăţare, schimbare și să știți când să evitaţi discuţia despre sentimente și probleme
- Vei afla cum şi când e potrivit să discuţi despre teoria părintelui cu privire la reactivitatea copilului
- Să faci distincţia clară despre ceea ce un copil” nu poate” şi ceea ce un copil” nu vrea”
- Cum să permiţi dezvoltării să se întâmple, chiar dacă nu este aşa cum am prefera noi să se întâmple.
Dr. Bryson aduce în discuţie modalitatea prin care putem reduce acei ”pași pe loc” sau ”paşii înapoi” pe care un copil îi face atunci când părăsește biroul de terapie sau sala de clasă. Terapeuții și profesorii simt de multe ori că fac progrese cu un copil, dar ulterior observă că progresul este subminat atunci când copilul se duce acasă, la părinții care, fără a fi rău intenţionaţi, adesea, nu înțeleg principiile fundamentale de parenting. Dr. Bryson prezintă strategii simple, validate ştiinţific, care vor ajuta copilul să îşi gestioneze propriile emoţii mai bine şi să ia decizii mai bune chiar şi în moment de stress puternic.
La finalul seminarului, participanţii vor avea un nou cadru prin care îşi vor înţelege mai bine clienţii dar şi propria lor munca, alături de câteva strategii specifice ce ţin de integrarea creierului care să îi ajute pe copii şi adolescenţi să facă trecerea de la starea de reactivitate la starea de rezilienta.
Conferința este acreditată la Colegiul Psihologilor din România cu 10 credite și este în curs de acreditare la Colegiul Național al Asistenților Sociali.
Atelierele pentru copii (7-12 ani) vor fi susținute de către Learning HUB:
1. Atelierul de povesti si benzi desenate (în timpul seminarului de dimineață)
Dr. Bryson aduce în discuţie modalitatea prin care putem reduce acei ”pași pe loc” sau ”paşii înapoi” pe care un copil îi face atunci când părăsește biroul de terapie sau sala de clasă. Terapeuții și profesorii simt de multe ori că fac progrese cu un copil, dar ulterior observă că progresul este subminat atunci când copilul se duce acasă, la părinții care, fără a fi rău intenţionaţi, adesea, nu înțeleg principiile fundamentale de parenting. Dr. Bryson prezintă strategii simple, validate ştiinţific, care vor ajuta copilul să îşi gestioneze propriile emoţii mai bine şi să ia decizii mai bune chiar şi în moment de stress puternic.
La finalul seminarului, participanţii vor avea un nou cadru prin care îşi vor înţelege mai bine clienţii dar şi propria lor munca, alături de câteva strategii specifice ce ţin de integrarea creierului care să îi ajute pe copii şi adolescenţi să facă trecerea de la starea de reactivitate la starea de rezilienta.
Conferința este acreditată la Colegiul Psihologilor din România cu 10 credite și este în curs de acreditare la Colegiul Național al Asistenților Sociali.
Atelierele pentru copii (7-12 ani) vor fi susținute de către Learning HUB:
1. Atelierul de povesti si benzi desenate (în timpul seminarului de dimineață)
Pe parcursul a 3 ore copiii vor explora lumea interioara a emoțiilor dând naștere unor povești vindecatoare, personale, într-o atmosferă de prietenie și joc. Vor folosi tehnici din improvizație, vor realiza propriile benzi desenate, se vor juca cu ImproCUBURILE și se vor cunoaste între ei dar și pe sine.
2. Atelierul ”Învață să înveți (în timpul seminarului de după prânz)
2. Atelierul ”Învață să înveți (în timpul seminarului de după prânz)
Într-un atelier de 3 ore vom descoperi lucrul în echipă,învățarea experiențială și se vor juca cu diverse tehnici de învățare care ne vor ajuta pe viitor în sumarizare, integrare și memorare. Vor învăța să creeze o hartă mentală, vor exersa prezentarea în fata grupului dar se vor distra și cu rime amuzante.
Atelierele vor fi moderate de către Lucia, mama, trainer, antreprenor, pasionată de învățare, educație și tot ce ține de creierul uman.
Atelierele se adresează copiilor cu vârsta între 7-12 ani (pentru a putea participa este necesar ca ei să stie să scrie și să citească), și pentru că ne dorim ca atelierele să fie de calitate, locurile sunt limitate la un numar de 15 copii.
Pentru copii mai mici (1- 6 ani) aceștia vor avea ocazia să se joace în spațiul special amenajat cu jucarii mobile al celor de la FREE PLAY.
Participarea la ateliere și în zona de joacă este gratuită pentru copii și este asigurată doar pentru participanți la conferință.
Atelierele vor fi moderate de către Lucia, mama, trainer, antreprenor, pasionată de învățare, educație și tot ce ține de creierul uman.
Atelierele se adresează copiilor cu vârsta între 7-12 ani (pentru a putea participa este necesar ca ei să stie să scrie și să citească), și pentru că ne dorim ca atelierele să fie de calitate, locurile sunt limitate la un numar de 15 copii.
Pentru copii mai mici (1- 6 ani) aceștia vor avea ocazia să se joace în spațiul special amenajat cu jucarii mobile al celor de la FREE PLAY.
Participarea la ateliere și în zona de joacă este gratuită pentru copii și este asigurată doar pentru participanți la conferință.
Mai multe informaţii despre Dr. Tina Payne Bryson şi despre conferinţă găsiţi pe site-ul evenimentului aici
Ne vedem sâmbătă, la Crowne Plaza!
No comments:
Post a Comment
Comentarii