Din 16 ianuarie 2019 începe seria activităților social-educaționale ale proiectului „Pinocchio merge la școală” – reprezentații de teatru de păpuși, ateliere de tipul Teatru Forum și ateliere de formare în educația prin teatru – în 15 școli din București, Timiș, Ilfov, Călărași și Giurgiu. Elevii vor învăța despre importanța alegerii de a merge la școală, urmărind povestea lui Pinocchio și schimbând cursul acesteia prin deciziile lor, iar cadrele didactice vor descoperi metode alternative de educație prin teatru.
Proiectul are ca scop combaterea abandonului școlar și este organizat de Asociația CREAS, finanțat prin programul „În stare de bine”, susținut de Kaufland România și implementat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile.
Pinocchio merge la școală este un proiect de educație prin teatru care se adresează elevilor și cadrelor didactice din zone defavorizate cultural din capitală și județele din jur și din zona de est a județului Timiș - și vizează combaterea abandonului școlar și reducerea analfabetismului funcțional.
Pinocchio merge la școală este un proiect de educație prin teatru care se adresează elevilor și cadrelor didactice din zone defavorizate cultural din capitală și județele din jur și din zona de est a județului Timiș - și vizează combaterea abandonului școlar și reducerea analfabetismului funcțional.
Asociația CREAS a dramatizat romanul “Aventurile lui Pinocchio”, de Carlo Gollodi, și, în cadrul celor 15 unități de învățământ primar și gimnazial participante, va prezenta în fața elevilor un spectacol de teatru de păpuși care va avea ca principal mesaj - importanța educației.
În fiecare școală va avea loc mai întâi o reprezentație a spectacolului cu o durată de 45 de minute, în fața unui număr minim de 100 de elevi, cu vârste între 6 și 12 ani, respectând povestea originală și urmărind aventurile eroului. După fiecare reprezentație, micii spectatori vor participa la ateliere de tip Teatru Forum, în care vor fi antrenați într-o discuție liberă despre alternativele eroului, alegerile pe care acesta le face și urmările lor. Actorii vor relua spectacolul din punctul în care Pinocchio abandonează drumul spre școală, dar, de această dată, acțiunea se va desfășura conform ideilor venite de la copii, pentru ca aceștia să aibă o reprezentare foarte clară a consecințelor ce apar odată cu deciziile luate - în cazul de față, de a merge sau nu la școală.
Echipa de creație a spectacolului este formată din: Daniel Burcea - Regie și Scenariu, Florica Burcea și Vasile Lazăr - Scenografie, Vlad Tănase - Construcție păpuși, Dan Bălan - Muzica, Mihai Gruia Sandu, Gabi Șarga, Dana Rotaru, Diana Nițu, Orest Pâslariu-Ranghilof, Victor Bucur și Daniel Burcea - Voci Personaje, Andra Mirescu, Daniel Burcea, Victor Bucur - Mânuire păpuși.
În paralel, se vor organiza două sesiuni de atelier de educație prin teatru dedicate cadrelor didactice din școlile participante, cu scopul îmbunătățirea performanței pedagogice în actul educațional prin inițierea în metode educaționale folosind exerciții din teatru. Atelierul de tehnici actoricești va fi coordonat de Dana Rotaru, lector universitar la UNATC București.
Perioada de desfășurare a activităților proiectului Pinocchio merge la școală este 16 ianuarie – 25 februarie 2019, în următoarele locații:
În fiecare școală va avea loc mai întâi o reprezentație a spectacolului cu o durată de 45 de minute, în fața unui număr minim de 100 de elevi, cu vârste între 6 și 12 ani, respectând povestea originală și urmărind aventurile eroului. După fiecare reprezentație, micii spectatori vor participa la ateliere de tip Teatru Forum, în care vor fi antrenați într-o discuție liberă despre alternativele eroului, alegerile pe care acesta le face și urmările lor. Actorii vor relua spectacolul din punctul în care Pinocchio abandonează drumul spre școală, dar, de această dată, acțiunea se va desfășura conform ideilor venite de la copii, pentru ca aceștia să aibă o reprezentare foarte clară a consecințelor ce apar odată cu deciziile luate - în cazul de față, de a merge sau nu la școală.
Echipa de creație a spectacolului este formată din: Daniel Burcea - Regie și Scenariu, Florica Burcea și Vasile Lazăr - Scenografie, Vlad Tănase - Construcție păpuși, Dan Bălan - Muzica, Mihai Gruia Sandu, Gabi Șarga, Dana Rotaru, Diana Nițu, Orest Pâslariu-Ranghilof, Victor Bucur și Daniel Burcea - Voci Personaje, Andra Mirescu, Daniel Burcea, Victor Bucur - Mânuire păpuși.
În paralel, se vor organiza două sesiuni de atelier de educație prin teatru dedicate cadrelor didactice din școlile participante, cu scopul îmbunătățirea performanței pedagogice în actul educațional prin inițierea în metode educaționale folosind exerciții din teatru. Atelierul de tehnici actoricești va fi coordonat de Dana Rotaru, lector universitar la UNATC București.
Perioada de desfășurare a activităților proiectului Pinocchio merge la școală este 16 ianuarie – 25 februarie 2019, în următoarele locații:
Școala Gimnazială nr. 179 - București,
Școala Gimnazială nr. 108 - București,
Școala “Anișoara Odeanu”,
Școala 1 – Lugoj,
Liceul Tehnologic „Traian Grozăvescu” Nădrag,
Școala Gimnazială Fârdea,
Școala Gimnazială Sudriaș - comuna Traian Vuia,
Școala Gimnazială Dumbrava,
Școala nr 2 Lugoj,
Școala "Victor Vlad Delamarina" – Lugoj,
Școala Gimnazială Eremia Grigorescu - București,
Școala Gimnazială nr. 2 Jilava - județul Ilfov,
Școala Gimnazială Stolnicul Constantin Cantacuzino - Isvoarele, județul Giurgiu,
Școala Gimnazială nr. 1 - Brănești, județul Ilfov,
Școala Gimnazială nr. 1 - Sohatu, județul Călărași
Numărul total de beneficiari direcți ai proiectului este de 1500 de elevi cu vârsta cuprinsă între 6 și 12 ani, 30 de cadre didactice participante la atelierele de tehnici actoricești și minimum 1000 de familii ale elevilor vizați de proiect.
Impactul social al proiectului este creșterea motivației elevilor pentru frecventarea școlii și pentru învățare, creșterea stimei de sine – le este transmis mesajul că indiferent din ce mediu provin, este dreptul lor să urmeze școala, să învețe și să devină ceea ce își doresc în viață - și încurajarea profesorilor să folosească metode moderne, axate pe nevoile individuale ale fiecărui elev - teatrul ca metodă non-formală de educație - pentru a transforma școala într-un mediu mai prietenos. De asemenea, proiectul facilitează accesul la evenimente culturale și combate excluziunea socială la care sunt supuși copiii din mediile defavorizate.
Asociația CREAS a luat naștere în 2011, pornind la inițiativa a doi artiști cu experiență în artele spectacolului, din dorința de a crea, îmbunătăți și promova noi dimensiuni în domeniul artistic din România, cărora li s-a alăturat și un coleg cu experiență în management. Între obiectivele Asociației se regăsesc dezvoltarea și încurajarea unor noi tendințe în artele spectacolului, dar și dezvoltarea valorilor umane, cu o deosebită atenție acordată tinerilor artiști. În aceeași linie a preocupării pentru tinerele generații, o direcție importantă de lucru este dezvoltarea unor programe educaționale prin cultură pentru a contribui la combaterea discriminării sociale, etnice, de gen și pentru prevenirea abandonului școlar. Asociația CREAS s-a implicat ca organizator sau partener în proiecte precum "Voluntari pentru Școală", în 2015, promotor fiind Asociația Părinților din Școala 179 București, proiect finanțat prin Fondul ONG în România. Totodată, Asociația a realizat producția mai multor spectacole de teatru de păpuși: „Cenușăreasa”, cu premiera în 2014 și peste 130 de reprezentații; „Crăiasa Zăpezii”, spectacol cu peste 70 de reprezentații; ”Frumoasa din Pădurea Adormită” și ”Rapunzel”, cu premiera în anul 2016 și spectacolul ”Anastasia” cu premiera în 2018 la Godot Café Teatru.
Mai multe detalii referitoare la programul activităților proiectului „Pinocchio merge la școală” și despre Asociației CREAS, sunt disponibile pe www.creas.ro și pagina dedicată proiectului https://www.facebook.com/PinocchioMergeLaScoala/
No comments:
Post a Comment
Comentarii