Saturday, September 14, 2013

Michael Thompson în România: cărţi şi conferinţe

Aseară am asistat la lansarea a două titluri dintre cărţile de parenting ale lui Michael Thompson în limba română, apărute la Editura Herald. 

De altfel, cei care au făcut posibil aducerea cărţilor în atenţia publicului de părinţi români formează o echipă frumoasă, şi pe toţi i-am văzut aseară prezenţi la lansarea de la terasa Verona: Otilia Mantelers, pe care lecturile lui Michael Thompson o ajută în cursurile de parenting pe care le susţine, traducătoarele celor două cărţi, Laura Frunză şi, respectiv, Sanda Watt, reprezentanţi ai editurii Herald, ai Asociaţiei Preţuieşte Clipa, ai partenerului Totul despre mame, psihologul clinician Gaspar Gyorgy, care a oferit perspectiva psihologică asupra lucrurilor, până la beneficiari direcţi ai experienţei lui Thompson, cum ar fi Dedi Grigoroiu, tăticul de serviciu, autor al blogului Ta-su.ro.


Cărţile au apărut în contextul în care Michael Thompson va susţine peste o săptămână, mai precis pe 21 şi 22 septembrie, o conferinţă în ţara noastră, numită de organizatori prima conferinţă naţională care are în prim plan viaţa socială a copiilor, prieteniile, popularitatea şi fenomenul de agresivitate. Este totodată prima conferinţă care abordează viaţa emoţională a băieţilor. În al treilea rând, organizatorii anunţă că aceasta va fi prima conferinţă din ţara noastră care abordează rolul tăticilor în viaţa emoţională a copiilor.

Mărturisesc sportiv că aria parentingului contemporan (fie acesta prezentat în conferinţe, studii, cursuri, cărţi în limba română, engleză, franceză, site-uri web sau altele) mi se pare atât de vastă, încât nu am studiat teme care nu mă priveau direct şi personal. Prin urmare, ca mamă de fetiţe, viaţa emoţională a băieţilor m-a interesat până acum doar tangenţial. Însă mă interesează cu siguranţă, şi sper ca lectura cărţilor lui Michael Thompson, pe de o parte, cât şi participarea la conferinţele lui, pe de altă parte, să mă "lumineze" puţin în ceea ce priveşte tumultul pe care îl reprezintă viaţa socială a copiilor noştri. Şi astfel, sper să pot da un răspuns şi la întrebarea care mă frământă: cum să procedez când Roxana, fetiţa mea de 8 ani, vine la mine plângând, sau poate nici măcar nu vine la mine, dar se retrage plângând într-un colţ, că o prietenă sau alta nu se joacă şi cu ea. Şi mai sper să înţeleg mai bine - deşi, într-o oarecare măsură, deja am înţeles la cursurile Otiliei - ce e cu joaca violentă dintre fetele mele, cât e joacă şi cât e răutate, cât e gelozie şi ce altceva mai poate fi.

Conferinţele Michael Thompson în România sunt organizate de Otilia Mantelers şi Totul despre mame. Mai multe detalii şi înscrieri la conferinţe găsiţi pe site-ul www.MichaelThompson.ro

No comments:

Post a Comment

Comentarii