Temele pentru acasă sunt o binecuvântare

Temele pentru acasă sunt o binecuvântare! - Oana Moraru Atelierul copiii de la 6 la 12 ani, anii formativi.

N-aţi fi crezut, aşa-i? Mai ales dacă ne gândim la toată cohorta de guru ai educaţiei, de sorginte în mare parte, nord-americană, care mistuie în focul iadului această apetenţă pentru teme.

Însă Oana Moraru a explicat şi re-adus la locul ei tema pentru acasă.

Tema pentru acasă trebuie foarte bine manageriată de către învăţătoare. De ce? Pentru ca cel mic să dezvolte realizarea singur, individual de teme. La şcoală învăţarea în perimetrul 6-12 ani trebuie să se facă colaborativ, iar acasă, temele au rolul de a-l învăţa cu munca individuală.

Trebuie să uităm tot ce ştiam despre teme. În şcoală, 90% din timp se fac lecţii frontale, doamna e dirijor. În acest sistem frontal nu se produce învăţare decât cam 50%. Dar temele sunt bune pentru educarea lucrului independent.

Alfie Kohn spune că temele nu sunt bune, pentru că în sistemul american, se face munca independentă tot în clasă, la şcoală. 80% din educaţie e timp de muncă independentă.

La noi însă, acest timp de teme pentru acasă e această muncă independentă. Deci, trebuie să privim temele ca pe un dar, nu ca pe o corvoadă. În felul acesta, noi, părinţii, putem vedea ce poate copilul singur, individual. Dar coordonat de învăţătoare, care să le spună la ce oră să le facă, în ce ordine, şi să nu dureze prea mult, după ceas!

În acest fel se face un management al timpului şi al resurselor.

De ce se lălăie copilul la teme?

Copiii cresc în vibraţia noastră. Dacă stăm lângă ei la teme, de multe ori se lălăie ca să te ştie acolo, să stea în câmpul tău vibraţional.

Pentru teme sunt importante următoarele coordonate:
- doză
- durată
- ceas
- copiii dinamici au nevoie de teme de 20 min, apoi o pauză de mişcare şi apoi reluat.

Tema e doar ca să măsor ce a învăţat, ce a făcut la şcoală.

Comments