Serviciul pediatric de sfat medical non stop Peditel 1791 a preluat 1010 apeluri în primele 7 zile din luna august, potrivit unor informații oferite de reprezentați. Mai mult chiar, în cele 7 luni care au trecut din acest an, Peditel 1791 a preluat aproape 29.000 de apeluri.
- peste 37% dintre apeluri - Febra
- 27% din apeluri - Diareea și
- 19% din apeluri - Vărsăturile
Majoritatea apelurilor au provenit din județele:
În luna septembrie, serviciul Peditel 1791 lansează prima aplicație mobilă gratuită, pentru un serviciu comunitar, realizată pro bono, accesibilizând astfel serviciul și pentru vorbitorii de limbă română din afara granițelor țării.
Aplicația Peditel este dezvoltată pro bono de partenerul logistic si tehnologic al serviciului medical pediatric PEDITEL 1791 - LIFE IS HARD S.A.- companie cu capital integral românesc, care asigura pro bono și mentenanța tehnică, non stop a serviciului; aceasta a dezvoltat si sponsorizat către beneficiar si softul medical Peditel1791.
Serviciul PEDITEL1791(*1791 Digi) este un call center pediatric medical non stop, deservit de 13 medici specialiști/primari. Programul de lucru este structurat pe ture si gardă. Serviciul funcționează non stop, fiind deservit de 1 medic/tură sau gardă. Serviciul dispune de 26 de protoocale medicale, 1 centrală telefonică tip VOIP și 1 soft medical. Apelurile sunt preluate în ordinea cronologică a intrării în centrală.
Majoritatea apelurilor au provenit din județele:
București - 31%
Cluj - 30% și
Constanța - 17%
Cea mai aglomerată zi a fost sâmbătă, 5 august, fiind preluate 188 apeluri.
Estimăm că luna august va avea un număr record de apeluri, peste 4.500.
Totodată, pentru primele 7 luni ale anului 2017, medicii Peditel 1791 au rezolvat 28.852 de cazuri, dintre care:
Totodată, pentru primele 7 luni ale anului 2017, medicii Peditel 1791 au rezolvat 28.852 de cazuri, dintre care:
74% dintre acestea au primit ca soluție medicală sfaturi aplicabile de către părinte acasă.
Până la finalul anului 2017, se estimează preluarea a peste 52.000 de apeluri, ce reprezintă 10% din numărul total de copii care ajung, la nivel național în Unitățile de Primiri Urgențe.
Menționăm că in 2016, serviciul Peditel 1791 a preluat 25.090 apeluri, iar din 2014, de la lansarea Peditel 1791, în fiecare an s-a dublat numărul de apeluri, fiind singurul serviciu din România cu aceasta creștere accelerată.
De la lansarea serviciului Peditel 1791, medicii au preluat aproape 73.000 de apeluri, iar numărul total de minute vorbite depășește 180.000 minute.
Sfaturile acordate prin telefon de medicul de gardă sunt de intervenție rapidă, serviciul Peditel reușind în acest fel să rezolve telefonic cazurile care nu necesită prezentare la medic și, în consecință, să preia din presiunea exercitată pe Unitățile de Primiri Urgențe.
Cele mai multe dintre apelurile efectuate în perioada ianuarie- iulie 2017 au fost făcute de părinții din:
Menționăm că in 2016, serviciul Peditel 1791 a preluat 25.090 apeluri, iar din 2014, de la lansarea Peditel 1791, în fiecare an s-a dublat numărul de apeluri, fiind singurul serviciu din România cu aceasta creștere accelerată.
De la lansarea serviciului Peditel 1791, medicii au preluat aproape 73.000 de apeluri, iar numărul total de minute vorbite depășește 180.000 minute.
Sfaturile acordate prin telefon de medicul de gardă sunt de intervenție rapidă, serviciul Peditel reușind în acest fel să rezolve telefonic cazurile care nu necesită prezentare la medic și, în consecință, să preia din presiunea exercitată pe Unitățile de Primiri Urgențe.
Cele mai multe dintre apelurile efectuate în perioada ianuarie- iulie 2017 au fost făcute de părinții din:
București (inclusiv Ilfov) - 35%
Cluj - 33%
urmate de un procent de 7% venite din Constanța.
Cele mai frecvente probleme medicale care au necesitat sfatul medicului au fost
- stările febrile (9.923 apeluri)
- diareea (4.821 apeluri) și
- vărsăturile (4.665)
În luna septembrie, serviciul Peditel 1791 lansează prima aplicație mobilă gratuită, pentru un serviciu comunitar, realizată pro bono, accesibilizând astfel serviciul și pentru vorbitorii de limbă română din afara granițelor țării.
Aplicația Peditel este dezvoltată pro bono de partenerul logistic si tehnologic al serviciului medical pediatric PEDITEL 1791 - LIFE IS HARD S.A.- companie cu capital integral românesc, care asigura pro bono și mentenanța tehnică, non stop a serviciului; aceasta a dezvoltat si sponsorizat către beneficiar si softul medical Peditel1791.
Serviciul PEDITEL1791(*1791 Digi) este un call center pediatric medical non stop, deservit de 13 medici specialiști/primari. Programul de lucru este structurat pe ture si gardă. Serviciul funcționează non stop, fiind deservit de 1 medic/tură sau gardă. Serviciul dispune de 26 de protoocale medicale, 1 centrală telefonică tip VOIP și 1 soft medical. Apelurile sunt preluate în ordinea cronologică a intrării în centrală.
Peditel 1791 se adresează oricărui părinte care dorește să obțină un sfat medical pentru afecțiuni fără risc vital pentru copilul său, NU pentru urgențe care se vor adresa 112 si Unităților de Primiri Urgențe.
Sfaturile acordate de medicul de gardă sunt sfaturi de intervenție rapidă. Peditel 1791 nu înlocuiește consultul medical și NU este o alternative la 112.
PEDITEL 1791 este un număr cu tarif normal valabil în rețeaua: Vodafone, Orange, Telekom (DOAR pentru cartelele prepay Telekom trebuie să aveți credit în eurocenți, nu minute naționale sau oferte speciale conform solicitării operatorului Telekom) . Apelarea din rețeaua Digi fix si mobil se face la *1791
Fundația Părinți din România a fost înființată în anul 2005 ca un grup de inițiativă al părinților din Cluj, coagulați în jurul site-ului www.parinticlujeni.ro, cu scopul de a informa și a reprezenta clujenii cu copii, viitorii parinți, precum și pe toți cei interesați de problemele copiilor din județ. Din 2009, grupul de părinți clujeni s-a transformat în Fundația Părinți Clujeni, care în 2012 a devenit Fundația Părinți din România. Misiunea fundației este de implicare în comunitate și capacitarea tuturor factorilor interesați: comunitate, autorităti, companii de a găsi soluții pentru o viață mai bună, prin valori ca: integritate, respect, empatie, responsabilitate și civism.
Sfaturile acordate de medicul de gardă sunt sfaturi de intervenție rapidă. Peditel 1791 nu înlocuiește consultul medical și NU este o alternative la 112.
PEDITEL 1791 este un număr cu tarif normal valabil în rețeaua: Vodafone, Orange, Telekom (DOAR pentru cartelele prepay Telekom trebuie să aveți credit în eurocenți, nu minute naționale sau oferte speciale conform solicitării operatorului Telekom) . Apelarea din rețeaua Digi fix si mobil se face la *1791
Fundația Părinți din România a fost înființată în anul 2005 ca un grup de inițiativă al părinților din Cluj, coagulați în jurul site-ului www.parinticlujeni.ro, cu scopul de a informa și a reprezenta clujenii cu copii, viitorii parinți, precum și pe toți cei interesați de problemele copiilor din județ. Din 2009, grupul de părinți clujeni s-a transformat în Fundația Părinți Clujeni, care în 2012 a devenit Fundația Părinți din România. Misiunea fundației este de implicare în comunitate și capacitarea tuturor factorilor interesați: comunitate, autorităti, companii de a găsi soluții pentru o viață mai bună, prin valori ca: integritate, respect, empatie, responsabilitate și civism.
No comments:
Post a Comment
Comentarii