Friday, May 12, 2017

Adolescenţa, încotro? Atelier cu Oana Moraru

După încă o criză (de nervi) cu fiica mea pre-adolescentă (11 ani), mă ridic, îmi oblojesc rănile, adun muniţia rămasă risipită pe jos, şi purced din nou la documentat. Să caut, să citesc, un articol, încă unul, o carte, încă una... Citesc mult pe tema asta - şi mai nou (cred că e mai bine aşa) - discut mult cu copilele. Le ascult, le iscodesc, stau cu ele, mă joc ce se joacă ele, citesc ce-mi dau ele să citesc... Nu genul "control freak", ci genul "retrăire", "recunoaştere", "înţelegere"...
sursa foto: Pixabay.com
Ideea e că, deşi nu e aşa mult de când am fost eu însămi adolescentă, totuşi lucrurile se schimbă foarte tare! Iar timpul trece foarte repede! Parcă ieri încercam să mă dumiresc la câte ore mănâncă bebeluşii, la ce grădiniţă să o înscriu pe aia mare şi la ce cursuri extra-şcolare pe cea mică,... şi acuma, iată-mă în pragul adolescenţei! 

Nu ştiu de ce mă tem aşa de tare de vârsta asta a lor, a copiilor mei. Dar dacă şi vouă vă sună cunoscute lucrurile de mai jos, dacă şi voi identificaţi aceste trăsături la odraslele din propria ogradă, înseamnă că ne vedem la atelierul Oanei Moraru, dedicat vârstei critice de 13-19 ani.





Sunt rebeli, irascibili, îți împing răbdarea peste limite, te provoacă, te înfruntă, sunt pe cale să-ți confirme cele mai negre temeri.S-au retras, nu mai comunică, stau în casă, pierd ore în șir în fața ecranului, nu au prieteni, se simt neînțeleși, sunt nervoși și par să aibă urechile acoperite pentru toate cuvintele și intențiile tale bune.Mulți adolescenți trec prin faze similare - accese de independență, afirmarea identității separate de familie, testarea autorității.Toate sunt parte din creștere și din pregătirea plecării de acasă. Și toate sunt, de fapt, legate de transformări ale creierului, de programul natural de transformare a lor în adulți capabili de decizii și gândire critică.
Oana Moraru continuă seria evenimentelor dedicate pe grupe de vârstă (despre grupele mai mici am scris anterior, vă invit să căutaţi şi recitiţi articolele pe B24Kids) şi vă invită să înțelegeţi această imagine complicată emoțional și social, într-un atelier dedicat dascălilor și părinților cu copii între 13 și 19 ani. 

Vom răspunde, împreună, la cele mai neliniștitoare întrebări, punând sub reflector experiența mea ca mamă și ca dascăl, alături de cele mai interesante puncte de vedere ale specialiștilor în adolescență.
- este adolescența doar un mit?- să am sau nu încredere în copilul meu?- cum mă apropii de el când nu mai comunică?- cum să îl ajut să evite excesele?- cum mă asigur că încă îi pot ghida alegerile?- cum îl ajut dacă nu mai învață, dacă a renunțat la școală?- cum îl ajut să aibă încredere în el?- cum îl sprijin într-o lume a presiunii sexului comercial, a snobismului, a influențelor proaste și a manipulării?- ce rol are școala în viața lui și ce tip de profesor i se potrivește adolescentului?- care sunt, cu adevărat, nevoile lui la școală? Cum arată o școală pentru mintea și inima tânărului în formare?- cum îl ajut să își găseasă vocația?
Oana Moraru vă așteaptă cu drag și convingerea că informația de calitate face diferența în viața copiilor noștri chiar de a doua zi.

28 mai 2017
Orele:10.00 - 15.00
Suportul de curs și masa sunt cuprinse în costul biletului. Prețul pentru o persoană: 250 lei.
Dar ATENŢIE! În calitate de mândru partener media al evenimentului, B24Kids oferă o reducere la preţul de achiziţie a biletelor! Tot ce trebuie să faceţi este să trimiteţi mailul de înregistrare astfel:
voceaparintilor@gmail.com, cu codul ParentingPR_B24Kids. Astfel că prețul biletului se va reduce la 200 lei. Apoi veţi primi toate detaliile de plată și programul zilei.

Un mini-interviu cu Oana Moraru va fi publicat pe B24Kids cât de curând. Rămâneţi pe recepţie!

#VoceaParintilor #OanaMoraru #ParentingPR

No comments:

Post a Comment

Comentarii